„SEL in Action 2018-21”Erasmus+ 2018-1-HU01-KA-201-047797
projekt címe: „ SEL in Action 2018-21”
projekt kódszáma: Erasmus+ 2018-1-HU01-KA-201-047797
támogatás mértéke: 100%
szerződött támogatás összege: 151 575 Euró
támogatási időszak: 2018.09.01 - 2021.12.31
projekt címe: „Our Way of SEL HUGBIT”
projekt kódszáma: Erasmus+ 2019-2-HU01-KA105061321
támogatás mértéke: 100%
szerződött támogatás összege: 29 218 Euró
támogatási időszak: 2019.09.01 - 2021.08.31
2018. 09. 01. - 2021. december
A Mozgáskorlátozottak Egymást Segítő Egyesülete – MESE - 5 országos egyesülettel, szervezettel együtt vesz részt a projekteben, melynek célja, hogy a szociális és érzelmi fejlesztés az általános iskolai diákok számára az iskolai oktatás keretei között lehetővé váljon. (SEL in Action: Social and Emotional Learning in Action/Szociális és Érzelmi Tanulás a Gyakorlatban)
A gyerekek érzelmi intelligenciájának és szociális képességeinek fejlesztése, kiemelkedő jelentőségű vált. A mai társadalom minden résztvevője - családok, oktatási intézmények, munkahelyek, kortárs csoportok, egyének,- egyre újabb, kedvezőtlen tendenciákkal, és kihívásokkal kerülnek szembe. Például kortárs csoporton belüli megfélemlítés, zaklatás, erőszak, rasszizmus, bármely alapon való kirekesztés, viselkedési zavarok, agresszív kommunikáció, a kölcsönös, szereteten, elfogadáson, tiszteleten alapuló társas kapcsolatok hiánya, önismeret hiánya, nem megfelelő problémamegoldó technikák, elidegenedés, különböző szerek használata, függőségek, szociális és érzelmi funkciózavarok.
A szociális és érzelmi tanulás nagyon fontos szerepet játszik abban, hogy a tanulók elsajátítsanak olyan képességeket, melyek segíthetnek jól működő társaskapcsolatok kiépítésében a tanárokkal, a kortársakkal, iskolatársakkal és segíthetik az egyes szereplőket az iskolai környezeten belüli a konfliktusok kezelésében és a fegyelmezésben. Nagy mértékben hozzájárulhatnak az önismeret és reális énkép kialakításához, mely egy harmonikusabb, alkalmazkodóképesebb, pozitív személyiség kialakulásának lehetőségét teremti meg.
A program 34 hónapos, a résztvevő tanárok a felkészítő tréningek után, 14 héten át 6-16 éves korú diákokkal tartanak szociális és érzelmi tanulást segítő foglalkozásokat 10 iskolában. A foglalkozások megkezdése előtt, valamint befejezésük után be - és kimeneti tesztekkel mérik a tanulók szociális és érzelmi képességeit. Végezetül a program disszeminálása történik. A program hosszú távú célja a szociális és érzelmi tanulás beemelése a közoktatás rendszerébe Magyarországon és Olaszországban egyaránt.
Az Országos KID Egyesület (OKIDE) a projekt vezetőjeként 5 tagszervezetével közösen valósítja meg a programot Magyarországon:
Köz- Pont Ifjúsági Egyesület- Szolnok
Mozgáskorlátozottak Egymást Segítők Egyesülete - Salgótarján
Sásd és térsége Nonprofit Kft. - Pécs
Szociogramm Nonprofit Kft., Debrecen
Változó Világért Alapítvány – Szombathely
nemzetközi partnereink: Barnardo’s -Észak Írország
Forme- Ceipes -Olaszország
Nógrádi partner iskolák:
Lucfalvai Általános Iskola
SEL oktató: Klagyivik Attiláné
Platthy J. Általános Iskola (Karancskeszi)
SEL oktató: Sőregi Melinda
SEL in Action 2018-2021
projekt-indító találkozó
helyszín: OKIDE Iroda, Debrecen
időpont: 2018. október 5.
nemzetközi programindító találkozó és tanulmányút Belfastban 2018. novemberében a Barnardo’s szervezésében
a programban résztvevő magyarországi tanároknak az észak-írországi Barnardo’s Szociális és Érzelmi Oktatásban szakértő trénerei – Julie Healy and Cherith McConnell – tartott tréninget Debrecenben
Csend sarkok az iskolákban
POP-UP fesztiválok 2019
szülők tájékoztatása a projektről
projekt bemutatása óvoda pedagógusoknak, pedagógusoknak és érdeklődőknek 2019.
SEL foglalkozások az iskolákban
A projekt megvalósítása folyamatosan zajlik.